-->
Urząd Gminy Parchowo zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony http://parchowo.e-biuletyn.pl.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez CBI24 Sp. z o.o. Wyniki badania przedstawia Streszczenie raportu z audytu (95 kb, PDF).
Problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Krzysztof Kreft
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Do budynku Urzędu Gminy Parchowo dla klientów dostępne jest jedno wejście, nieautomatyczne, dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Klienci nie są poddani kontroli pod względem wnoszenia przedmiotów niebezpiecznych, nie ma pracownika weryfikującego osoby wchodzące do budynku Urzędu.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
W budynku nie ma windy. Dla osób na wózkach dostępny jest otwarte pomieszczenie na parterze budynku – biuro obsługi interesanta. W budynku Urzędu Gminy jest toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych, znajduje się na parterze budynku.
Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych
Do wejścia głównego prowadzi chodnik, przed wejściem znajduje się niski podest oraz pochylnia dla wózków. W budynku są dwie pętle indukcyjne, nie ma platform, nie ma informacji głosowych. W budynku są kontrastowe oznaczenie stopni na schodach, wypukłe ścieżki prowadzące dla osób niewidomych oraz dotykowe pasy ostrzegawcze przed schodami, tablice informacyjno-nawigacyjne przy wejściu i na pierwszym piętrze. W budynku znajdują się również Tyflomapy, oznaczenia za pomocą piktogramów oraz tabliczki przydrzwiowe z opisem w alfabecie Braill’a.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych
Na parkingu przed wejściem do budynku Urzędu zostały wyznaczone i odpowiednio oznakowane miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Informacje o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
W przedmiotowym zakresie nie występują żadne ograniczenia.
Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online
Osoby deklarujące potrzebę skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego proszone są o zgłoszenie tego faktu korzystając z dostępnych środków komunikacji (mail: gmina@parchowo.pl, faks: 59 726 08 88) Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się, chęć skorzystania z takiej formy pomocy należy zgłosić co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem, z wyłączeniem sytuacji nagłych. Formularz powiadomienia o chęci skorzystania ze świadczenia usług tłumacza PJM,SJM,SKOGN znajduje się na stronie BIP. Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.