Urząd Gminy Parchowo - Biuletyn Informacji Publicznej

Menu górne

Herb Urząd Gminy Parchowo
Urząd Gminy Parchowo
Biuletyn Informacji Publicznej

Sekretarza Gminy oraz p.o. Zastępcy Wójta - Anna Kubiak, pokój nr 3

 

 

 Do zadań Sekretarza należy w szczególności:

  1. opracowywanie regulaminów, instrukcji i zarządzeń wójta w zakresie organizacji pracy Urzędu;
  2. organizowanie pracy urzędu, nadzór nad jego działalnością z uwzględnieniem dbałości o właściwą obsługę interesantów, sprawny obieg dokumentów oraz załatwianie skarg i wniosków;
  3. inicjowanie usprawnień, wdrażanie nowoczesnych metod organizacji i narzędzi pracy;
  4. rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami urzędu;
  5. prowadzenie kontroli wewnętrznej urzędu;
  6. zapewnienie obsługi biurowej organom samorządowym i zespołom działającym przy wójcie bądź radzie;
  7. nadzorowanie gospodarki etatami, funduszem płac urzędu, nadzorowanie spraw kadrowych, doskonalenia kadr;
  8. pełnienie – z upoważnienia wójta – funkcji zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu, poprzez m. in.: podejmowanie decyzji w sprawach osobowych pracowników z wyjątkiem zawierania i rozwiązywania umów o pracę;
  9. koordynowanie i organizowanie spraw związanych z wyborami, spisami powszechnymi i referendami;
  10. nadzorowanie organizacji współpracy urzędu z radą i radnymi, w tym przygotowania, w uzgodnieniu ze Skarbnikiem, tematyki i materiałów na posiedzenia komisji i sesje;
  11. prowadzenie spraw z zakresu współpracy z jednostkami pomocniczymi, w tym nadzorowanie spraw związanych z realizacją wydatków z funduszu sołeckiego;
  12. podejmowanie czynności zmierzających do zapewnienia terminowego wykonania zaleceń i wniosków pokontrolnych organów kontroli zewnętrznej;
  13. prowadzenie spraw z zakresu współdziałania z organizacjami pozarządowymi;
  14. prowadzenie rejestru centralnego zbioru zarządzeń wójta;
  15. prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
  16. prowadzenie rejestru porozumień;
  17. prowadzenie rejestru umów zleceń i o dzieło;
  18. wdrażanie kontroli zarządczej w Urzędzie i nadzór nad jej realizacją;
  19. gromadzenie oświadczeń kierowników jednostek organizacyjnych o stanie kontroli zarządczej;
  20. opracowywanie rocznych harmonogramów kontroli;
  21. współdziałanie z organami kontroli zewnętrznej (Wojewodą, Regionalną Izbą Obrachunkową, Najwyższą Izbą Kontroli itp.), organami ścigania i sądami;
  22. poświadczanie za zgodność z oryginałem dokumentów mających związek ze sprawami prowadzonymi w Urzędzie;
  23. nadzór nad realizacją zadań powierzonych podległym pracownikom i komórkom organizacyjnym.