Urząd Gminy Parchowo - Biuletyn Informacji Publicznej
Menu górne
Urząd Gminy Parchowo
Biuletyn Informacji Publicznej
☰ Menu
Lewe menu
Sekretarza Gminy oraz p.o. Zastępcy Wójta - Anna Kubiak, pokój nr 3
Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
opracowywanie regulaminów, instrukcji i zarządzeń wójta w zakresie organizacji pracy Urzędu;
organizowanie pracy urzędu, nadzór nad jego działalnością z uwzględnieniem dbałości o właściwą obsługę interesantów, sprawny obieg dokumentów oraz załatwianie skarg i wniosków;
inicjowanie usprawnień, wdrażanie nowoczesnych metod organizacji i narzędzi pracy;
rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy pracownikami urzędu;
prowadzenie kontroli wewnętrznej urzędu;
zapewnienie obsługi biurowej organom samorządowym i zespołom działającym przy wójcie bądź radzie;
nadzorowanie gospodarki etatami, funduszem płac urzędu, nadzorowanie spraw kadrowych, doskonalenia kadr;
pełnienie – z upoważnienia wójta – funkcji zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników urzędu, poprzez m. in.: podejmowanie decyzji w sprawach osobowych pracowników z wyjątkiem zawierania i rozwiązywania umów o pracę;
koordynowanie i organizowanie spraw związanych z wyborami, spisami powszechnymi i referendami;
nadzorowanie organizacji współpracy urzędu z radą i radnymi, w tym przygotowania, w uzgodnieniu ze Skarbnikiem, tematyki i materiałów na posiedzenia komisji i sesje;
prowadzenie spraw z zakresu współpracy z jednostkami pomocniczymi, w tym nadzorowanie spraw związanych z realizacją wydatków z funduszu sołeckiego;
podejmowanie czynności zmierzających do zapewnienia terminowego wykonania zaleceń i wniosków pokontrolnych organów kontroli zewnętrznej;
prowadzenie spraw z zakresu współdziałania z organizacjami pozarządowymi;
prowadzenie rejestru centralnego zbioru zarządzeń wójta;
prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
prowadzenie rejestru porozumień;
prowadzenie rejestru umów zleceń i o dzieło;
wdrażanie kontroli zarządczej w Urzędzie i nadzór nad jej realizacją;
gromadzenie oświadczeń kierowników jednostek organizacyjnych o stanie kontroli zarządczej;
opracowywanie rocznych harmonogramów kontroli;
współdziałanie z organami kontroli zewnętrznej (Wojewodą, Regionalną Izbą Obrachunkową, Najwyższą Izbą Kontroli itp.), organami ścigania i sądami;
poświadczanie za zgodność z oryginałem dokumentów mających związek ze sprawami prowadzonymi w Urzędzie;
nadzór nad realizacją zadań powierzonych podległym pracownikom i komórkom organizacyjnym.